klik sini gak

Tuesday 26 March 2013

TEKNIK BERSETUBUH SEMASA HAMIL

SEKS SEMASA HAMIL.
untuk pengetahuan semua,seks semasa hamil memang digalakkan sangat-sangat.haaa sebabnye tau tak..lebih -lebih lagi bile nak dekat masa bersalin,lagi digalakkan.sebabnye seks semasa hamil,akan membuka ruang rahim dengan maxsimum. Kajian telah membuktikan yang melakukan seks semasa hamil tidak dikaitkan dengan pelahiran pramatang jika kehamilan itu sihat dan normal. Malah, satu
kajian menunjukkan wanita hamil yang melakukan seks secara teratur selama kehamilan kurang cenderung mengalami pelahiran pramatang. 

TIDAK MERBAHAYAKAN BABY KE SEMASA LAKUKAN SEKS?
Anda tidak akan membahayakan bayi, walaupun suami anda mengambil posisi di atas. Penyumbat mukus yang tebal yang menutup serviks membantu melindungi infeksi. Sak amnion dan otot-otot uterus yang kuat juga melindungi bayi. Walaupun fetus anda agak bergerak kencang selepas klimaks, ini disebabkan jantung anda yang mengepam kuat, bukan kerana dia tahu apa yang berlaku atau mengalami kesakitan. 

Hubungan seks tidak membahayakan kandungan isteri kerana adanya selaput, lendiran dari serviks ibu (mulut rahim) yang membantu melawan kuman atau infeksi berbahaya yang akan memasuki kawasan pintu rahim. Secara semulajadi, Tuhan telah menciptakan suatu perlindungan kepada kandungan isteri yang hamil. Bayi yang berada dalam kandungan dilindungi dengan perut yang kuat, bayi berada dalam ruang rahim dan cairan ketuban serta otot rahim bagi melindunginya semasa proses kehamilan. sumber : kuatbatin.com

POSISI YANG SELAMAT DAN SELESA


Bila kehamilan berterusan, anda mungkin kurang selesa bila suami mengambil posisi di atas. Berikut adalah posisi-posisi dan tip-tip untuk berasmara ketika anda hamil yang telah tahan zaman. 

Baring di sisi. Jika suami anda di atas, dia perlu lebih kreatif dalam gimnastik semakin perut anda membesar. Tetapi berbaring di sisi membenarkan suami anda menjauhkan sebahagian beasr beratnya dari uterus anda. 




Posisi duduk ialah yang kedua dan kedudukan hubungan seks ini adalah lebih popular

dikalangan ibu mengandung iaitu ketika berada dipertengahan kehamilan. Hal ini kerana dia tidak perlu melakukan banyak gerakan. Suami akan berada pada bahagian bawah, iaitu duduk dan kemudian isteri pula duduk diatasnya dalam keadaan saling bertentangan atau berdepan. Bila situasi kandungan semakin sarat, kedudukan isteri membelakangi suami pula adalah juga posisi yang terbaik.


Posisi baring sebelah adalah di mana suami berada di atas tetapi mengekalkan baringan dalam separuh badan.

Posisi isteri di atas ini adalah yang paling ideal dan selesa buat isteri di mana isteri akan beradadiposisi atas kerana dia kaan dapa mengawal kedalaman penetrasi.



p/s nenek : Oleh itu, jika anda berasa was-was untuk melakukan hubungan seks semasa proses kehamilan, jangan anda sengan untuk berjumpa dengan doktor atau pakar sakit puan untuk mendapatkan pandangan serta nasihat dari mereka.
sumber : kuatbatin.com


6 comments:

  1. hi...nak tanya tidak apa ke kalau suami blow dalam?

    ReplyDelete
  2. Blow dalam lagi sedap...takde masalah

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Kalau suami terbuat laju, ada effect pada baby?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...